‘De schade van een teleurgestelde klant krijg je niet vergoed’

Marc van der Linden | Directeur Wealer Autogroep

Als ondernemer wil je het liefst zo min mogelijk risico lopen. Zeker in de autobranche, waar je met kostbare producten te maken hebt. Marc van der Linden is directeur van Wealer Autogroep, officieel dealer in de regio Limburg voor onder andere Volkswagen, Audi en SEAT. Ontdek hoe Marc ervoor zorgt dat zijn zeven locaties optimaal beveiligd zijn.

Vroeger had de autobranche wat weg van het Wilde Westen. Als je even niet oppaste, glipten bandieten zo je pand in. “Toen ik in 2006 bij Wealer begon, werd er veel gestolen”, zegt Marc van der Linden. “Dan kwam ik ’s ochtends op de zaak en stond daar een totaal gestripte auto. Het front was eraf geschroefd, de velgen waren weg en van het interieur was ook niks over.”

Als zoiets gebeurde, had het bedrijf met veel schade te maken. Marc: “Je kan je voorstellen wat dit met onze verzekeringspremies deed. En als het om de auto van een klant ging, moesten we die bellen met het slechte nieuws. Dat vond ik nog het ergste. De schade van een teleurgestelde klant krijg je niet vergoed. Gelukkig liggen die dagen ver achter ons.”

Grote vooruitgang

Diefstal komt nu zelfs bijna niet meer voor. Dat heeft alles te maken met ontwikkelingen in de beveiliging. Bijvoorbeeld door het gebruik van speciale camerasystemen. Inbrekers hebben hierdoor nog weinig kans om binnen te komen. Marc: “Onze beveiliging wordt al tien jaar uit handen genomen door Eye Watch Security Group. Vanaf het moment dat hun camera’s bij Wealer ophingen, hebben we geen grootschalige schade of diefstal meer gehad. Dat was een grote vooruitgang. Tegelijkertijd kwam er ook minder fraude voor, want mensen werden bij binnenkomst op beeld vastgelegd.”

Meekijken vanuit de meldkamer

In 2020 vernieuwde Eye Watch Security Group alle camerasystemen, waardoor medewerkers in de meldkamer nog beter in alle hoeken kon kijken. “Wij hebben geen beveiligers op de vestigingen rondlopen”, legt Marc uit. “Alles gebeurt dus vanuit de meldkamer. Op het moment dat er een incident is, komen medewerkers van Eye Watch polshoogte nemen, schakelen ze waar nodig hulpdiensten in of nemen ze contact met ons op. Daarna handelen ze het af en krijgen wij een verslag. Dat werkt perfect. Het is een intensieve samenwerking, want ze komen de systemen ook regelmatig onderhouden, inspecteren en waar nodig aanpassen.”

Een stapje extra

Ronald Huigen is facilitair manager bij Wealer. Hij heeft direct contact met het beveiligingsbedrijf. “Ze zijn altijd bereid een stapje extra te zetten”, zegt Ronald over de medewerkers die hij spreekt. “Ook als het eigenlijk niet onder hun werkzaamheden valt. Ze melden het bijvoorbeeld als ’s nachts nog ergens licht brandt. Soms komen hun beveiligers zelfs speciaal naar onze locaties toe. Bijvoorbeeld om een poort te sluiten die per ongeluk open is gelaten of om een personeelslid te helpen die het alarm niet ingeschakeld krijgt. Dat is fijn voor ons, want wij hoeven er dan niet zelf op af.”

 

Rust in het hoofd

Marc wil een veilige omgeving creëren bij Wealer. Voor zijn personeel, zijn klanten en ook voor zichzelf. Als ondernemer heeft hij al genoeg aan zijn hoofd. Dat hij zich niet druk hoeft te maken over de veiligheid van zijn vestigingen, geeft hem een rustig gevoel. Marc licht toe: “Ik vind het belangrijk om met een gerust hart in bed te kunnen stappen. Dat ik me geen zorgen hoef te maken dat er iets gebeurt. En in het zeldzame geval dat er wel iets voorvalt, dat het goed opgepakt en opgevolgd wordt. Die rust heb ik nu in mijn hoofd.”

Meer weten over Eye Watch Security Group?

Wil je meer weten over de diensten van Eye Watch Security Group of wil je een offerte aanvragen? Neem contact met ons op.

TOP